Zamówienia Publiczne

Rekrutacja na studia rozpocznie się 1 czerwca. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu.


Dla kogo?

Dla kogo?

Studia Podyplomowe Zamówień Publicznych są adresowane w szczególności do osób:

  • biorących udział w procesie udzielania zamówień publicznych,
  • pracujących po stronie zamawiającego,
  • pracujących po stronie wykonawcy,
  • odpowiadających za prawidłowe gospodarowanie środkami publicznymi,
  • zajmujących się kontrolą udzielania zamówień,
  • pracujących w sektorze finansów publicznych,
  • prawników, ekonomistów i inżynierów zainteresowanych dziedziną przeprowadzenia prawidłowego postępowania w sprawie udzielania zamówienia,
  • rozważających zmianę profilu zawodowego na obszar zamówień publicznych,
  • wszystkich zainteresowanych tematyką zamówień publicznych.

Uczestnikami studiów mogą być np. osoby zatrudnione w administracji państwowej, samorządowej, służbie zdrowia, PKP, PKL S.A., lasach państwowych, sądownictwie oraz jednostkach sektorowych. Program studiów uwzględnia również zapotrzebowanie zgłaszane przez beneficjentów zatrudnionych w sektorze prywatnym (Wykonawcy), m.in. poprzez ukazanie specyfiki procedur udzielania zamówień publicznych oraz związany z tym proces prawidłowego przygotowania oferty.

PARTNER PROGRAMOWY

Studia są realizowane pod patronatem merytorycznym Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Każdy słuchacz Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu otrzyma certyfikat ukończenia studiów podpisany sygnowany przez Prezesa UZP.

PARTNER MERYTORYCZNY OD STRONY KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I MENEDŻERSKICH

Insights Discovery™.

Dlaczego warto?

Dlaczego warto? banner_UZP

  • PATRONAT PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH (potwierdzony odrębnym certyfikatem dla każdego słuchacza)
  • program przygotowany we współpracy z najlepszymi kancelariami obsługującymi zamówienia publiczne w oparciu o nowe przepisy Prawa zamówień publicznych
  • dyplom prestiżowej uczelni publicznej
  • doskonała jakość i rozsądna cena
  • wszyscy wykładowcy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zamówień publicznych
  • aktywne metody zajęć oparte na case studies; warsztaty i treningi umiejętności
  • prowadzone pod opieką trenerów zamówień publicznych projekty grupowe oparte na studiach przypadków
  • symulacja rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą (słuchacze wcielają się w role arbitrów oraz stron postępowania; symulacja obędzie się na sali sądowej celem ukazania realiów postępowania odwoławczego)
  • sesja integracyjna (team building)
  • materiały dydaktyczne udostępniane słuchaczom on-line
  • organizacja studiów: zajęcia ograniczono do dwóch modułów dziennie realizowanych w godz. 9:00-16:00
  • dogodny dla słuchacza, miesięczny system płatności
  • elektroniczny indeks
  • profesjonalna opieka administracyjno-organizacyjna
  • nowoczesny budynek dydaktyczny
  • w pełni zdigitalizowane sale wykładowe

Program

Program

Program obejmuje 31 zagadnień, które będę analizowane podczas 74 godzin wykładów problemowych oraz 112 godzin ćwiczeń, warsztatów i case studies:

  1. Sesja integracyjna
  2. Prawo zamówień publicznych w Polsce. Warsztaty wyrównawcze
  3. Regulacje dotyczące zamówień publicznych w polskim systemie prawa
  4. Zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. Wyłączenia obowiązku stosowania procedur ustawy Prawo zamówień publicznych
  5. Zamówienia sektorowe oraz szczególne procedury udzielania zamówień publicznych
  6. Zasady stosowane w zamówieniach publicznych i zapewnienie wykonawcom niedyskryminacyjnego dostępu do zamówień publicznych
  7. Działalność opiniodawcza i kontrolna Urzędu Zamówień Publicznych
  8. Środki ochrony prawnej w procedurze udzielania zamówień publicznych
  9. Przygotowanie do wszczęcia postępowania, w tym: dokonywanie opisu przedmiotu zamówienia, szacowanie wartości zamówienia
  10. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
  11. Tryby udzielania zamówień publicznych
  12. Regulaminy w zamówieniach publicznych
  13. Wybór oferty najkorzystniejszej, w tym: uzupełnienie, wyjaśnienie i poprawienie oferty, wykluczenie z postępowania, odrzucenie oferty, informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej
  14. Budowanie kompetencji zespołu ds. zamówień publicznych
  15. Zamówienia publiczne in-house
  16. Umowy w zamówieniach publicznych, w tym: nieważność, unieważnienie, zmiana, zamówienia uzupełniające i dodatkowe
  17. Podwykonawstwo w zamówieniach publicznych
  18. Studium przypadków. Projekty grupowe
  19. Podpis elektroniczny
  20. Dokumenty zamówienia w świetle elektronizacji zamówień publicznych. Załączniki do SWZ
  21. Portale e-usług służące do obsługi zamówień publicznych
  22. Środki ochrony prawnej w procedurze udzielania zamówień publicznych: odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą
  23. Analiza orzecznictwa w obszarze zamówień publicznych
  24. Wielokryterialna ocena ofert
  25. Zamówienia publiczne w robotach budowlanych
  26. Analiza najczęściej popełnianych błędów w procedurach udzielania zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych
  27. Elektronizacja zamówień publicznych
  28. Odpowiedzialność członków komisji przetargowych
  29. Zmowy przetargowe
  30. Przygotowanie sprawozdania rocznego z udzielonych zamówień publicznych
  31. Audyt i kontrola zamówień publicznych

Kompetencje pozyskane podczas zajęć zostaną przełożone na symulację rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą. Symulacja odbędzie się w realiach prawdziwej sali sądowej. Jej celem jest przećwiczenie różnych ról w postępowaniu odwoławczym.

Osobnym modułem jest seminarium dyplomowe, w ramach którego uczestnicy rozwiążą praktyczny case związany z ich pracą zawodową.
  • Od strony kompetencji społecznych i menedżerskich partnerem Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych jest Insights Discovery™. Słuchacze zapoznają się z modelem Insights Discovery™ podczas dwudniowych warsztatów. Udział w warsztatach Insights Discovery™ wspiera słuchaczy w kontaktach z partnerami (zarówno po stronie Zamawiającego, jak i Wykonawcy), interesariuszami zewnętrznymi oraz w bieżącej pracy zespołowej. Moduł jest szczególnie dedykowany osobom, które są liderami zespołów ds. zamówień publicznych lub aspirują do piastowania kierowniczych stanowisk.

Uczestnicy Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych otrzymają Profile Indywidualne Insights Discovery™, które dostarczą wiedzę o mocnych stronach i potencjalnych obszarach do rozwoju. Koszt Profili indywidualnych wliczony jest w cenę studiów.

Terminy zjazdów

Terminy zjazdów

Zajęcia są realizowane stacjonarnie, w soboty oraz niedziele w godz. 9.00-16.00.

  • 5 – 6 X
  • 19 – 20 X
  • 23 – 24 XI
  • 7 – 8 XII
  • 14 – 15 XII
  • 11 – 12 I
  • 8 – 9 II
  • 22 – 23 II
  • 8 –9 III
  • 22 – 23 III
  • 12 – 13 IV
  • 26 – 27 IV
  • 10 – 11 V
  • 24 – 25 V
  • 31 V – 1 VI
  • 14 – 15 VI
  • 28 – 29 VI

Kadra

Kadra

Wykładowcami są wysokiej klasy specjaliści i eksperci zajmujący się problematyką związaną z zamówieniami publicznymi, w tym: doświadczeni wykładowcy akademiccy, trenerzy, członkowie organów państwowych związanych bezpośrednio z nadzorem nad zamówieniami publicznymi, praktycy pracujący w jednostkach zamawiających i u wykonawców, szefowie kancelarii prawnych obsługujących proces zamówień publicznych.

 


 

RAFAŁ BACZEWSKI

Prawnik, ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni pracownik Departamentu Kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych, aktualnie naczelnik wydziału zamówień publicznych w centralnym organie administracji państwowej. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zamówień publicznych, wykładowca akademicki.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

MATEUSZ BARTOSIEWICZ

Trener zamówień publicznych związany z operatorem platformy przetargowej Open Nexus. Ekspert w dziedzinie elektronizacji zamówień publicznych. Specjalizuje się w systemach teleinformatycznych związanych z branżą zamówień publicznych. Wykładowca akademicki. Przeprowadził ponad 1000 wykładów, szkoleń i warsztatów. Autor projektu korekty tłumaczeń dla platformy eNotices2 zgłoszonego do Biura Publikacji Unii Europejskiej.

 

 

 

 

 


 

ANDRZELA GAWROŃSKA-BARAN

Radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008). W latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi Kancelarię Radcy Prawnego AGB.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Przeprowadziła kilkaset szkoleń z zakresu zamówień publicznych m.in. dla wykonawców, administracji rządowej, samorządowej, zamawiających sektorowych, podmiotów leczniczych, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli instytucji kultury i nauki, osób kontrolujących wydatkowanie środków europejskich, organów kontrolnych (np. NIK), dyrektorów sądów okręgowych i apelacyjnych, instytucji wojskowych, Policji, straży pożarnej. Autorka kilku tysięcy publikacji z zakresu zamówień publicznych. Współautor pub

likacji „Prawo zamówień publicznych. Komentarz” (wyd. Wolters Kluwer marzec 2021), autor publikacji „Specyfikacja warunków zamówienia. Praktyczny poradnik z wzorami” (wyd. CH Beck, lipiec 2021), a także redaktor merytoryczny i współautor „Vademecum zamawiającego” (wyd. CH Beck lipiec 2023). We wrześniu 2019 r. nagrodzona przez Prezesa UZP statuetką „Lux clara in contractis publicis” za szczególny wkład w rozwój systemu zamówień publicznych.

 

 


 

 

NORBERT GILL

Doktor nauk prawnych, radca prawny wpisany listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Ekspert w obszarze zamówień publicznych – zarówno od strony zamawiających, jak i wykonawców. Przewodniczył komisjom przetargowym udzielających największych zamówień publicznych w Polsce, w szczególności w sektorze administracji publicznej, JST, służby zdrowia, sportu, itp. Obsługuje kompleksowo i reprezentuje zarówno małych i średnich przedsiębiorców, jak i duże międzynarodowe korporacje uczestniczące w postępowaniach przetargowych. Brał udział w kilkuset sprawach przed KIO oraz sądami okręgowymi w sprawach skarg na orzeczenia Izby. Obrońca w postępowaniach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Autor ponad dwustu publikacji popularnonaukowych z tego zakresu.

Od 30 lat wykładowca na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie prowadzi wykłady z teorii państwa i prawa, zamówień publicznych oraz pełni funkcję Współkierownika Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych. Trener na wielu szkoleniach i warsztatach o charakterze zamkniętym dla instytucji publicznych i biznesu oraz otwartych. Jeden z organizatorów i główny prelegent na Kongresie Prawa Zamówień Publicznych zorganizowanym przez OIRP w Poznaniu. Przygotowuje z zamówień publicznych do wykonywania zawodu kolejne roczniki aplikantów w OIRP w Poznaniu.

Autor dwóch monografii książkowych: „Zamówienia publiczne. Aspekty praktyczne w komentarzach” (Poznań 2015) oraz „Polityka antykorupcyjna w prawie zamówień publicznych” (Poznań 2016) oraz ponad 200 artykułów popularnonaukowych z tej dyscypliny prawa. Za pracę dydaktyczna uzyskał wiele wyróżnień i nagród, w tym te najważniejsze. Przez kolejne trzy lata uzyskał nagrodę dydaktyczną Rektora UAM tj. w roku akademickim 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019 tytuł Praeceptor Laureatus czyli Najlepszego Dydaktyka na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu. W 2020 roku otrzymał najwyższe wyróżnienie przyznawane na UAM w Poznaniu za pracę dydaktyczną – nagrodę Rektora UAM Praeceptor Optimus. W głosowaniu wszystkich studentów UAM otrzymał laur „Najlepszego Dydaktyka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w okresie nauczania zdalnego”. W roku 2024 za całokształt pracy na uczelni, Minister Edukacji i Nauki nadał mu Medal Komisji Edukacji Narodowej.

 

 


 

 

 

JAROSŁAW JERZYKOWSKI

Doktor nauk prawnych. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zamówień publicznych, przekształceń własnościowych, przygotowania i realizacji procesu inwestycyjnego oraz projektów finansowanych z budżetu Unii Europejskiej.

Wspólnik zarządzający w kancelarii Jerzykowski i Wspólnicy sp. k. W latach 2002–2004 zastępca, a następnie dyrektor Departamentu Prawnego w Urzędzie Zamówień Publicznych. Uczestniczył w pracach nad projektem ustawy Prawo zamówień publicznych. Współautor komentarzy do ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o PPP oraz kilkunastu publikacji poświęconych tej tematyce. Wielokrotny pełnomocnik w postępowaniach przed Zespołami Arbitrów, Krajową Izbą Odwoławczą, Sądami Okręgowymi i Sądem Zamówień Publicznych. Współautor komentarzy do ustawy Prawo zamówień publicznych z 2004 r. i 2019 r., ustawy o PPP oraz kilkudziesięciu publikacji poświęconych tej tematyce.

 

 

 


 

 

MAGDALENA MICHAŁOWSKA

Doradca, konsultant, wykładowca. Praktyk związany z zamówieniami publicznymi od 1995 roku.Pracuje dla klientów zarówno po stronie zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant miesięcznika „Przetargi Publiczne”, członek Grupy Ekspertów Zainteresowanych Stron ds. Zamówień Publicznych przy Komisji Europejskiej, a także Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Ekspert ds. elektronizacji procedur o udzielenie zamówienia publicznego oraz ds. zamówień współfinansowanych ze środków UE. Autorka wielu publikacji o tematyce zamówień publicznych. Certyfikowany audytor i kontroler.

 

 

 

 

 


 

 

PIOTR NOWAK

Praktyk prawa zamówień publicznych, nauczyciel akademicki, autor artykułów eksperckich.Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Doświadczony prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie prawa zamówień publicznych w jednostkach zamawiających, jak i u wykonawców. Nadzoruje procesy udzielania zamówień na dostawy i usługi. Specjalizuje się w obsłudze procesów zamówień publicznych na roboty budowlane realizowane na czerwonym i żółtym FIDIC. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi.

Pomysłodawca i współkierownik Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych prowadzonych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Opłaty

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 4800 PLN

Słuchacz może opłacić studia:
– w całości
– w dwóch ratach po 2400 PLN
– w 8 ratach po 600 PLN

  • Podczas inauguracji słuchacze otrzymają PEŁNY PLAN STUDIÓW ZE WSZYSTKIMI ZAJĘCIAMI ROZPISANYMI NA POSZCZEGÓLNE ZJAZDY.
  • Każdy słuchacz otrzyma indywidualne konto w celu dokonywania płatności za studia podyplomowe oraz hasło do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta), które zostaną przekazane na spotkaniu inauguracyjnym, w dniu pierwszego zjazdu.
  • Wyniki osiągane przez słuchaczy będę potwierdzane w elektronicznym indeksie, co usprawni proces wystawiania ocen przez prowadzących i wyeliminuje uciążliwości związane z obsługą indeksów papierowych.

Rekrutacja

Rekrutacja

  • Słuchaczami Podyplomowych Studiów Zamówień Publicznych mogą zostać osoby posiadające dyplom ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich.
  • Mając na względzie praktyczny charakter studiów liczebność grupy została ograniczona.
  • O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc.
  • Termin składania dokumentów: do 20 września 2024 r.
  • Rekrutacja odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Rekrutacji.

Kontakt

Kontakt

Sekretarz Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych
mgr Marta Szmytkowska

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, pok. 48
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5, 61-614 Poznań
e-mail: marta.szmytkowska@amu.edu.pl
tel: 61 829 6516

 

Opiekunowie merytoryczni Studiów Podyplomowych Zamówień Publicznych

prof. UAM dr hab. Adam Szymaniak
e-mail: adam.szymaniak@amu.edu.pl

mec. dr Norbert Gill
e-mail: norbert.gill@amu.edu.pl

mec. mgr Piotr Nowak
e-mail: piotrdominiknowak@gmail.com


 

Font Resize
Contrast