Reklama i Promocja

Dla kogo?


Prowadzenie firmy – nawet tej najmniejszej – zmusza pracodawcę do ciągłego zabiegania o pozyskiwanie nowych klientów. W warunkach ciągłej konkurencji nie jest to zadanie proste i wymaga permanentnego wsparcia ze strony działań reklamowych i promocyjnych. Wiele osób zatrudnionych na stanowiskach związanych ze sprzedażą codziennie zmaga się z presją dotyczącą zorientowania na wyniki czy koniecznością zaprojektowania i zrealizowania działań reklamowych we własnym zakresie.

Studia szczególnie polecamy:

  • pracownikom przedsiębiorstw zajmujących się wsparciem procesu sprzedaży, popularyzacją oferty firmy czy rozpowszechnianiem informacji na temat produktu w mediach
  • kadrze zarządzającej na różnych szczeblach
  • pracownikom mediów, agencji reklamowych, promocyjnych i interaktywnych
  • przedstawicielom urzędów i służb zajmujących się pozyskiwaniem środków i ich wydatkowaniem w celach promocyjnych

Dlaczego warto?


Cele studiów:

  • przygotowanie do organizacji oraz realizacji kampanii reklamowej
  • przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu reklamy i promocji
  • zdobycie umiejętności i poznanie osobistych doświadczeń oraz sprawdzonych rozwiązań organizacyjnych praktyków z dziedziny funkcjonowania mediów czy produkcji materiałów promocyjnych
  • praca nad wizualnym aspektem tworzenia nośników informacji
  • zapoznanie z prawnymi zagadnieniami reklamy
  • zaznajomienie z działaniami w nowych mediach
  • praktyczna realizacja tradycyjnych materiałów prasowych, radiowych i telewizyjnych
  • zdobycie umiejętności publicznej prezentacji, z uwzględnieniem przygotowania materiałów dla prasy, udzielania wywiadów, przeprowadzania konferencji prasowych
  • praktyczne wykorzystanie wiedzy o funkcjonowaniu grup nacisku i sponsoringu

Organizacja studiów


Zakres tematyczny wykładów, warsztatów oraz treningów:

I. Blok przedmiotów marketingowych (łącznie 57 godz.)

  • Marketing (15 godz. wykładowych)
  • Promocja (9 godz. wykładowych)
  • Public Relations (9 godz. wykładowych)
  • Badania marketingowe (9 godz. wykładowych)
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi (9 godz. wykładowych)
  • Marketing społecznościowy (6 godz. wykładowych)

II. Blok przedmiotów reklamowych (132 godz.)

  • Kulturowe aspekty reklamy (6 godz. wykładowych)
  • Reklama (12 godz. wykładowych)
  • Warsztaty telewizyjne (5 godz.)
  • Wizualizacja (12 godz. wykładowych)
  • Kampania reklamowa (9 godz. wykładowych)
  • Tworzenie tekstu reklamowego (6 godz. warsztatowych)
  • Techniki reklamy
  • prasowa (9 godz. warsztatowych)
  • reklama internetowa (6 godz. warsztatowych)
  • fotografia reklamowa (5 godz. warsztatowych)
  • radiowa (9 godz. warsztatowych)
  • telewizyjna (12 godz. warsztatowych)
  • Reklama polityczna (9 godz. wykładowych)
  • Analiza przekazu reklamowego (3 godz. warsztatowe)
  • Grafika reklamowa (6 godz. warsztatowych)
  • Organizacyjne aspekty działalności agencji reklamowej (6 godz. wykładowych)
  • Techniki poligraficzne (5 godz. warsztatowych)
  • Warsztaty reklamowe (12 godz. warsztatowych)

III. Blok przedmiotów psychologicznych

  • Negocjacje (12 godz. warsztatowych)
  • Psychologia zachowań konsumenckich (10 godz. wykładowych)

IV.Blok przedmiotów prawnych

  • Prawo reklamy (10 godz. wykładowych)
  • Prawo prasowe i ochrona własności intelektualnej (15 godz. wykładowych)

Łączna liczba godzin: 236 godz.

Formy zaliczeń:
Warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia.

Organizacja studiów:

  • zajęcia rozpoczną się w październiku br. i odbywać się będą w systemie zaocznym, w soboty oraz niedziele, z reguły co dwa tygodnie
  • słuchacze otrzymują, po uzyskaniu odpowiednich zaliczeń, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie reklamy i promocji

Warunki ukończenia studiów:

  • zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w planie studiów podyplomowych. Warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia
  • zaliczenie testu końcowego z zakresu programu realizowanego w trakcie roku akademickiego

Plan zjazdów:

Sesja I  12 – 13.XI
Sesja II  26 – 27.XI
Sesja III  10 – 11.XII
Sesja IV  7 – 8.I
Sesja V  21 – 22.I
Sesja VI  4 – 5.II
Sesja VII  18 – 19.II
Sesja VIII  4 – 5.III
Sesja IX  18 – 19.III
Sesja X  1 – 2.IV
Sesja XI  22 – 23.IV
Sesja XII  6 – 7.V
Sesja XIII  20 – 21.V
Sesja XIV  10 – 11.VI
Sesja XV  24 – 25.VI

 

Opłaty


Koszt uczestnictwa: 3 600 PLN

Trzy możliwości opłacenia studiów:

  • w całości
  • w dwóch ratach po 1 800 PLN
  • w 8 ratach po 450 PLN

Decyzja o przyjęciu na studia zostanie wysłana pocztą tradycyjną na adres podany w formularzu zgłoszeniowym. Każdy ze słuchaczy otrzyma indywidualne konto oraz hasło do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta), które zostanie przekazane na spotkaniu inauguracyjnym. Wyniki osiągane przez słuchaczy będę potwierdzane w elektronicznym indeksie, co usprawni proces wystawiania ocen przez prowadzących i wyeliminuje uciążliwości związane z obsługą indeksów papierowych.

Rekrutacja


Słuchaczami Podyplomowych Studiów Reklama i Promocja mogą zostać absolwenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego lub drugiego stopnia wszystkich kierunków. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc.

Termin składania dokumentów: od 4 maja br.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz) – proszę wydrukować dwustronnie
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)wraz z kserokopią suplementu
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny)
  • kopia dowodu osobistego

Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00 w Dziekanacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM (Poznań, ul. Umultowska 89A, pok. 48, Mgr Marta Szmytkowska) lub przesyłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
ul. Umultowska 89A
61- 614 Poznań, pok. 48

Kontakt


Sekretariat Studiów Podyplomowychkontakt1

mgr Marta Szmytkowska

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ul. Umultowska 89a
pok. 48
tel. 61 829 65 16, fax 61 829 66 26
poniedziałek-piątek, godz. 9.00-15.00
e-mail: marta.szmytkowska@amu.edu.pl

Kierownik Studiów Podyplomowych:
dr Krzysztof Borowczyk
e-mail: krzysztof.borowczyk@amu.edu.pl