Public Relations

Dla kogo?

To studia dla wszystkich aktywnych zawodowo oraz dopiero rozpoczynających karierę zawodową, chcących zwiększyć swoją wartość i konkurencyjność na rynku pracy. To studia nie tylko dla humanistów, ale w równym stopniu dla absolwentów uczelni ekonomicznych, technicznych, medycznych czy przyrodniczych, którzy ze względu na wymogi współczesnego rynku pracy potrzebują poszerzyć swoją wiedzę i kompetencje o treści związane z budowaniem i sterowaniem procesami komunikacji w organizacji.

Współcześnie każda instytucja (firma, urząd, organizacja non-profit) powinna podejmować działania zmierzające do dbania o jak najlepszą reputację, w celu budowy zaufania ze swoimi klientami i pracownikami (komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna), co jest niezbędne w jej  efektywnym rozwoju. Coraz większe znaczenie mają dziś również umiejętności miękkie oraz przygotowanie do pracy w zespole.

Sukces organizacji zależy dziś w głównym stopniu od zbudowania trwałej relacji z pracownikami i klientami, opartej na dialogu, wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu. Rośnie więc znaczenie komunikacji, a więc public relations w najszerszym znaczeniu tego pojęcia.

Wszystko to przy konieczności posiadania umiejętności optymalnego wykorzystania najnowszych technologii, związanych z komunikacją internetową, w tym mediów społecznościowych.

Odpowiedzią na te wyzwania jest przygotowany we współpracy z praktykami i specjalistami z zakresu PR (patrz zakładka „kadra”) program studiów podyplomowych PR (patrz zakładka „organizacja studiów”), których ukończenie z pewnością dostarczy każdemu wiedzę, kompetencje i umiejętności, niezbędne dziś w każdej organizacji.

 

Studia szczególnie polecamy:


  • wszystkim zainteresowanym zdobyciem lub pogłębieniem wiedzy z zakresu najnowszych trendów w komunikacji
  • szefom firm (CEO) i instytucji
  • pracownikom działów promocji, sprzedaży i biur prasowych
  • pracownikom działów kadr i komunikacji wewnętrznej
  • pracownikom działów marketingu i obsługi klienta
  • osobom odpowiedzialnym za prowadzenie profili społecznościowych firm i instytucji
  • pracownikom odpowiedzialnym za realizację badań opinii i konsultacji społecznych
  • pracownikom działów zarządzania kryzysowego
  • dziennikarzom
  • osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą

Dlaczego warto?

Atuty i cele studiów:


  • program studiów będący odpowiedzią na komunikacyjne wyzwania jakie niesie II dekada XXI wieku
  • znakomita kadra złożona ze specjalistów w dziedzinie PR, przede wszystkim praktyków na co dzień nadzorujących lub pracujących w agencjach public relations oraz działach komunikacji firm i instytucji
  • studia umożliwiające zdobycie unikatowej wiedzy z zakresu PR
  • program przygotowany we współpracy z praktykami i specjalistami z zakresu PR
  • tematyka zajęć wzbogacona licznymi przykładami (casy study) analiz rzeczywistych sytuacji, umożliwiająca poznanie doświadczeń oraz sprawdzonych rozwiązań praktyków z dziedziny zarządzania reputacją i budowania trwałych relacji z otoczeniem
  • nabycie praktycznych umiejętności występowania przed kamerą w studiu telewizyjnym
  • opanowanie umiejętności publicznej prezentacji, w tym zasad komunikacji niewerbalnej
  • zdobycie kompetencji z zakresu przygotowania materiałów dla prasy, udzielania wywiadów, przeprowadzania konferencji prasowych

Organizacja studiów

Zakres tematyczny:


Wykłady

  1. Podstawy marketingu
  2. Strategie PR
  3. Filozofia PR (cele, zasady, istota)
  4. Organizacja działań PR
  5. Zintegrowana komunikacja marketingowa

 

Konwersatoria:

  1. PR w spółkach skarbu państwa
  2. PR korporacyjny
  3. PR w administracji rządowej
  4. PR w administracji samorządowej
  5. Corporate Social Responsibility
  6. Event marketing
  7. Komunikacja wewnętrzna (internal PR)
  8. Personal branding
  9. Prawne aspekty PR

 

Ćwiczenia:

  1. Kampanie social media (Facebook, Twitter, Goldenline, YouTube, LinkedIn, Google+, Pinterest, Instagram)
  2. Współpraca z blogosferą
  3. Optymalizacja profilu społecznościowego
  4. Projektowanie i realizacja badań opinii publicznej
  5. Analiza zawartości mediów
  6. Niestandardowe narzędzia promocji (produkt placement, teasery, marketing szeptany, partyzancki)
  7. Kształtowanie wizerunku organizacji w mediach

 

Warsztaty:

  1. Wystąpienia publiczne
  2. Zarządzanie reputacją firmy w sytuacjach kryzysowych
  3. Zajęcia praktyczne w telewizji
  4. Autoprezentacja i niewerbalne środki przekazu
  5. Automotywacja
  6. Metody twórczego rozwiązywania problemów
  7. Techniki wymowy i emisji głosu
  8. Organizacja konferencji prasowej
  9. Wizualizacja
  10. Przygotowywanie informacji prasowych

 

Łączna liczba godzin: 200

 Formy zaliczeń:

Warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia.

 

Organizacja studiów:


  • zajęcia rozpoczną się w październiku br. i odbywać się będą w systemie zaocznym, w soboty oraz niedziele, z reguły co dwa tygodnie
  • słuchacze otrzymują, po uzyskaniu odpowiednich zaliczeń, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie public relations

 

Warunki ukończenia studiów:


  • zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w planie studiów podyplomowych. Warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia

 

Plan zjazdów:


Sesja Termin
Sesja I 28 – 29 X
Sesja II 18 – 19 XI
Sesja III 2 – 3 XII
Sesja IV 16 – 17 XII
Sesja V 13 – 14 I
Sesja VI 27 – 28 I
Sesja VII 3 – 4 II
Sesja VIII 17 – 18 II
Sesja IX 3 – 4 III
Sesja X 17 – 18 III
Sesja XI 7 – 8 IV
Sesja XII 28 – 29 IV
Sesja XIII 12 – 13 V
Sesja XIV 26 – 27 V
Sesja XV 2 – 3 VI

 

 

Kadra

Zajęcia prowadzą między innymi:


 

ewa bujakEwa Bujak – absolwentka politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w zakresie dwóch specjalności: dziennikarstwo i stosunki międzynarodowe. Posiada ponad 8 letnie doświadczenie w Public Relations realizowane na rynku polskim i na rynkach zagranicznych (m.in USA, Wielka Brytania). Jej pasją jest komunikacja wewnętrzna, działania CSR, Employer Branding oraz zarządzanie komunikacją w kryzysie.

Specjalizuje się w public relations dla branży IT i nowoczesnych technologii – realizowała działania komunikacyjne podczas największych targów technologicznych na świecie – (m.in CES – Las Vegas, World Mobile Congress – Barcelona, CEBIT – Hannover). Realizowała też projekty komunikacji wewnętrznej dla takich marek jak Skoda Auto Polska, Volkswagen Group Polska oraz Bank Pocztowy. Jako PR manager i rzecznik prasowy pracowała w Grupie Nickel, prowadziła również projekty PR dla Hicron, Fibar Group i GlaxoSmithKline.

 

 

 

 

jakub jakubowskidr Jakub Jakubowski – absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących szeroko pojętej komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Jest twórcą i koordynatorem specjalności marketing online na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na WNPiD UAM. Oprócz aktywności naukowej i dydaktycznej spełnia się też jako praktyk działań promocyjnych będąc współtwórcą platformy ProScholars.pl – projektu promocji dorobku naukowego w Internecie.

 

 

 

 

 

 

 

ossowskidr Szymon Ossowski – adiunkt w Zakładzie Komunikacji Społecznej WNPID UAM. Kierownik podyplomowego studium PR. Absolwent politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w zakresie dwóch specjalności: samorządowej i marketingu politycznego. W latach 2003-2007 pracownik Izby Skarbowej w Poznaniu – działów współpracy międzynarodowej i public relations, pełniący obowiązki rzecznika prasowego. Od 2007 roku kieruje jako nadawca (i redaktor naczelny) lokalnym programem telewizyjnym „Ratajska Telewizja Kablowa”, a jako wydawca lokalnym miesięcznikiem „Gazeta Ratajska”. Przewodniczący Rady Osiedla Żegrze – jednostki pomocniczej miasta Poznania. Współautor projektu RoweLOVE Rataje – koncepcji ścieżek pieszych i rowerowych, która zajęła drugie miejsce w Poznańskim Budżecie Obywatelskim 2014.

 

 

 

 

 

Mariusz Pawlukiewicz – psycholog, certyfikowany trener biznesu, coach, menadżer. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Ukończył Szkołę Trenerów Biznesu INTEGRA w Poznaniu. Od 2006 roku pracuje między innymi jako trener biznesu. Do dziś przeprowadził ponad 5 tysięcy godzin szkoleń. Doświadczenie szkoleniowe zdobywał w wielu projektach, w których odpowiedzialny był za kompleksową organizację. W latach 2013 – 2015 pracował dla Integra Consulting Poland. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: treningu kompetencji menadżerskich, skutecznej komunikacji interpersonalnej, kontaktu z klientem, motywacji, obsługi pacjenta, zarządzania w branży medycznej, technik skutecznej sprzedaży, asertywności, perswazji i wywierania wpływu, radzenia sobie ze stresem, zarządzania sobą w czasie, negocjacji, wypalenia zawodowego.

Doświadczenie menedżerskie zdobywał jako Dyrektor projektów budowy farm wiatrowych. Posiada blisko trzyletnie doświadczenie pracy w Wielkopolskim Centrum Onkologii, jako psycholog. W czasie pracy w Centrum prowadził indywidualne konsultacje psychologiczne dla pacjentów i ich rodzin, jak i szkolenia dla:
– personelu medycznego, podnoszące jakość obsługi pacjentów z zakresu: komunikacji z pacjentem, przekazywania trudnych informacji, zarządzania zespołem oraz asertywności,
– pacjentów z zakresu radzenia sobie ze stresem, asertywności w komunikacji z lekarzem.

Od czerwca 2015 pełni funkcję Menedżera Makroregionalnego ds. Obsługi Pacjenta w największej firmie medycznej w Polsce – Grupie LUX MED. Jako trener prowadził szkolenia między innymi dla pracowników następujących organizacji: ENEA Operator Sp. z.o.o., IKEA, Grupa PKP, LIDL, Rainbow Tours, Hotel Sheraton, Don Prestige Rezidence, Wielkopolskie Centrum Onkologii, Centrum Wspierania Administracji, NEWAG.S.A., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Gliwicach, Prywatna Lecznica CERTUS.

 

Kinga Podraza-Myszkowska – rzecznik prasowy INEA, manager ds. PR. Z branżą PR związana od ponad 12 lat. Pracowała w poznańskiej agencji PR – Prelite, była redaktor naczelną magazynu i portalu poświęconego tematyce komunikacji „Piar.pl”. Ukończyła Publicystykę Ekonomiczną i PR na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Interesuje się komunikacją kryzysową, działaniami CSR i srebrną komunikacją w gospodarce senioralnej, w której temacie przygotowuje pracę doktorską na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

 

 

 

 

 

 

prystacka

Dagmara Prystacka – rzecznik prasowy VW Poznań. Przez kilkanaście lat była dziennikarzem. Pracę zaczynała w Głosie Wielkopolskim, była redaktorem naczelnym City Magazine. Przez blisko 10 lat pracowała na wizji – najpierw w Telewizji Biznes, później w Telewizji Polskiej. Ostatnio związana była zawodowo z Eneą, pełniąc tam między innymi funkcję rzecznika prasowego. Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, London School of Public Relations oraz studiów MBA.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr Dominika Narożna – jest adiunktem na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Kierownikiem Studiów Podyplomowych z zakresu media relations. W latach 2004-2010 współpracowała z TVP S.A., a następnie do 2017 roku sprawowała funkcję rzecznika prasowego UAM.  Od 2011-2017 roku, decyzją Rektora prof. Bronisława Marciniaka, powołano Ją na Kierownika Biura Prasowego tej uczelni. Od 1 września 2017 roku objęła stanowisko Członka Zarządu Fundacji UAM oraz powierzono Jej funkcję menedżera ds. współpracy z otoczeniem w Parku Naukowo-Technologicznym tej Fundacji.

 

 

 

 

 

 

Berenika Ratajczak – absolwentka politologii na specjalności dziennikarskiej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 12 lat związana z mediami i PR. Przez wiele lat pracowała w TVN24 i TVN. Doświadczenie zdobywała także w agencjach reklamowych, gdzie realizowała projekty m.in. dla PwC, Nickel Technology Park Poznań czy Aquanet. Przez cztery lata związana jako reporterka i prezenterka z Telewizją WTK, gdzie m.in. prowadziła główny program publicystyczny „Otwarta Antena”. Szkoli z komunikacji kryzysowej i współpracy z mediami. Realizuje się także w roli konferansjera, prowadząc m.in. Wielkopolską Galę Szlachetnej Paczki czy Międzynarodowy Kongres Naukowo-Przemysłowy Energia 21. Obecnie odpowiedzialna za komunikację i PR w spółce energetycznej Enea.

 

 

 

 

 

 

skrzypczakprof. UAM dr hab.  Jędrzej Skrzypczak – Kierownik Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego UAM. Autor monografii „Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji“ uhonorowanej przez KRRiT i Wydział Dziennikarstwa UW nagrodą im. dra P. Stępki za najlepsze wydawnictwo naukowe z  dziedziny mediów elektronicznych w 2011 r. i wielu ekspertyz z dziedziny prawa mediów i polityki medialnej. Brał udział w pracach zespołu powołanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach którego przygotowano projekt ustawy o zadaniach publicznych w dziedzinie usług medialnych.  Członek zespołu ekspertów  Policy Experts Media Policy Project The London School of Economic and Political Science  oraz European University Institute, Robert Schuman Centre for Advanced Studies, Centre for Media Pluralism i Media Freedom we Florencji. W latach 2011 – 2016 wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Rozgłośni Regionalnej Polskiego Radia „Radia Merkury“ w Poznaniu, radca prawny.

 

 

 

 

 

 

 

Magdalena Stanek – absolwentka dziennikarstwa na specjalności reklama i promocja na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz komunikacji w biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 3 lat związana z poznańską agencją White Ducky, w której odpowiada m.in. za komunikację social media oraz działania w obszarze influencer marketingu dla marki Biżuteria YES. Od ponad dwóch lat współtworzy projekt MYTUJEMY, będący zapisem kulinarnych podróży po Poznaniu, Polsce i Europie.
 

 

 

 

szymczakFilip Szymczak – jest redaktorem naczelnym bloga NEWPR, publikuje artykuły z zakresu personal brandingu, komunikacji społecznej i przywództwa. Doświadczenie w marketingu zdobywał pracując jako brand manager w spółce Ateria (właściciel takich portali, jak : Fastdeal, Tripcase, audiobook) oraz w agencjach interaktywnych Webandart i IDcom. Działa na styku biznesu i polityki kreując osobiste marki. Przygotowywał m.in. strategię komunikacyjną osobistych marek zarządu K&W Partner. Prowadził szkolenia z zakresu budowy osobistej marki dla filmowców na festiwal Transatalantyk, a także dla posłów, burmistrzów i radnych.

Ukończył dziennikarstwo, public relations i biznes międzynarodowy. Obecnie jest doktorantem w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

 

 

 

 

 

tadeuszMałgorzata Tadeusz-Ciesielczyk – absolwentka śpiewu solowego i aktorstwa Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz UAM na kierunku pedagogika o specjalności edukacja medialna i technologie informacyjne. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu kształcenia głosu i mowy oraz metodologii na Uniwersytecie SWPS oraz retorykę praktyczną w Polskiej Akademii Nauk. Na stałe współpracuje z Telewizją Polską S.A. prowadząc zajęcia z zakresu pracy z kamerą i mikrofonem oraz techniki mowy. Jest wykładowcą Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu w której prowadzi zajęcia dla aplikantów adwokackich z zakresu wystąpień publicznych, techniki mowy oraz  komunikacji pozawerbalnej. Pracuje także jako trener medialny i specjalista z zakresu logopedii medialnej. Jest słuchaczką studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

 

 

 

 

 

 


Mariusz Wiśniewski –
 absolwent politologii oraz prawa na UAM, studiów podyplomowych „Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej” na UE w Poznaniu oraz Szkoły dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych w Warszawie. Od grudnia 2014 r. pełni funkcję Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania (odpowiada m.in. za rewitalizację, bezpieczeństwo,  oświatę, obsługę inwestorów). W latach 2006-14 był Radnym Miasta Poznania. Ponadto: w 2014 pełnił funkcję wiceprezesa Funduszu Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A.;  w l. 2012-14  – wykładowca akademicki na WSNHiD; l. 2008-14 – doradca Wojewody Wielkopolskiego; l. 2006-08 r. – asystent Posła do Parlamentu Europejskiego. W okresie 2003-06 pracował w Urzędzie Miasta Poznania, gdzie był organizatorem pierwszego w Polsce miejskiego programu staży studenckich.  Wcześniej m.in. w l.1998-2000 dziennikarz działu sportowego „Gazety Poznańskiej”. Był zaangażowany w organizację kilku kampanii wyborczych samorządowych oraz parlamentarnych.

Opłaty


Koszt uczestnictwa: 4100 PLN.

Trzy możliwości opłacenia studiów:


  • w całości
  • w dwóch ratach po 2050 PLN
  • w 8 ratach po 512,50 PLN

Decyzja o przyjęciu na studia zostanie wysłana pocztą tradycyjną na adres podany w formularzu zgłoszeniowym. Każdy ze słuchaczy otrzyma indywidualne konto oraz hasło do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta), które zostanie przekazane na spotkaniu inauguracyjnym. Wyniki osiągane przez słuchaczy będę potwierdzane w elektronicznym indeksie, co usprawni proces wystawiania ocen przez prowadzących i wyeliminuje uciążliwości związane z obsługą indeksów papierowych.

Rekrutacja


Słuchaczami Podyplomowych Studiów Public Relations mogą zostać absolwenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego lub drugiego stopnia wszystkich kierunków. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc

Termin składania dokumentów: od 7 maja br.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz)
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)
  • kopia dowodu osobistego

Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00 w Dziekanacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM (Poznań, ul. Umultowska 89A, pok. 48) lub przesyłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
ul. Umultowska 89A,
61-614 Poznań, pok. 48

Kontakt


Sekretariat Studiów Podyplomowych


mgr Agata Sierchuła

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
61-614 Poznań
ul. Umultowska 89a
pok. 48
tel. 61 829 65 20, fax 61 829 66 26
poniedziałek-piątek, godz. 9.00-15.00
e-mail: agata.sierchula@amu.edu.pl

Kierownik Studiów Podyplomowych:
dr Szymon Ossowski  tel. 607-553-403  mail: szymon.ossowski@amu.edu.pl

Font Resize
Contrast