Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie
Dla kogo?
Jednym z głównych instrumentów osiągnięcia sukcesu w relacjach biznesowych jest znajomość i zrozumienie specyfiki innych kultur. Międzynarodowa wymiana handlowa oraz rosnące współzależności biznesowe między różnymi nacjami i kręgami kulturowymi sprawiają, że to właśnie często komunikacja, a nie ekonomia, staje się kluczowym elementem warunkującym podpisanie kontraktu czy zawarcie umowy handlowej. Absolwent proponowanych przez nas studiów podyplomowych pozna teorię, strategię i specjalistyczne słownictwo z zakresu komunikacji międzykulturowej w biznesie oraz zarządzania komunikacją w biznesie.
Studia szczególnie polecamy:
- osobom pracującym w firmach i organizacjach międzynarodowych
- menedżerom
- konsultantom biznesowym
- specjalistom ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej
- pracownikom mediów (redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio)
- pracownikom biur spraw zagranicznych, instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego oraz innych instytucji utrzymujących kontakty międzynarodowe
- osobom rozwijającym własną działalność gospodarczą w oparciu o współpracę z zagranicznymi partnerami
- pracownikom działów HR
Dlaczego warto?
Cele studiów:
- przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji międzykulturowej
- trening umiejętności z zakresu zarządzania komunikacją w sferze biznesowej
- omówienie konkretnych narzędzi negocjacyjnych czy komunikacyjnych w odniesieniu do najważniejszych partnerów biznesowych np. kontrahentów z Chin czy USA
- przekazanie wiedzy na temat ekonomicznych i prawnych podstaw handlu międzynarodowego
Organizacja studiów
Zakres tematyczny wykładów, warsztatów oraz treningów:
Moduł I Komunikacja międzykulturowa
- Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej (4 godziny zajęć wykładowych)
- Podstawy komunikacji masowej (12 godzin konwersatoriów)
- Podstawy komunikacji interpersonalneji interkulturowej (16 godzin konwersatoriów)
- Kultura w prawie i obrocie międzynarodowym (8 godzin konwersatoriów)
- Rola religii w komunikacji międzykulturowej (8 godzin konwersatoriów)
Moduł II Biznes międzynarodowy
- Wprowadzenie do ekonomiki kultury (8 godzin zajęć wykładowych)
- Finanse publiczne i międzynarodowe rynki finansowe (16 godzin zajęć wykładowych)
- Korporacje międzynarodowe (12 godzin konwersatoriów)
- Finanse międzynarodowe przedsiębiorstw (8 godzin konwersatoriów)
- Źródła informacji gospodarczych (8 godzin zajęć warsztatowych)
Moduł III Zarządzanie komunikacją międzykulturową w biznesie
- Komunikacja w biznesie w wybranych państwach świata (8 godzin zajęć wykładowych)
- Techniki negocjacji i rozwiązywania konfliktów w międzykulturowych stosunkach gospodarczych (12 godzin zajęć warsztatowych)
- Protokół dyplomatyczny i savoir vivre w biznesie (12 godzin zajęć warsztatowych)
- Formy prezentacji i prowadzenia debat publicznych w środowisku międzykulturowym
- Zarządzanie własnym wizerunkiem w biznesie (8 godzin konwersatoriów)
- Zarządzanie projektami międzynarodowymi (8 godzin zajęć warsztatowych)
- Trening interpersonalny i międzykulturowy (8 godzin zajęć warsztatowych)
Łączna liczba godzin: 180
Organizacja studiów:
- zajęcia rozpoczną odbywają się w systemie zaocznym, w soboty oraz niedziele, z reguły co dwa tygodnie
- słuchacze otrzymują, po uzyskaniu odpowiednich zaliczeń, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Komunikacji międzykulturowej w biznesie
Terminy zjazdów zostaną podane wkrótce.
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie:
- wszystkich przedmiotów określonych w planie studiów podyplomowych, warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia
- testu końcowego z zakresu programu realizowanego w trakcie roku akademickiego
Opłaty
Koszt uczestnictwa 3 000 PLN
Trzy możliwości opłacenia studiów:
- w całości
- w dwóch ratach po 1 500 PLN
- w 8 ratach po 375 PLN
Decyzja o przyjęciu na studia zostanie wysłana pocztą tradycyjną na adres podany w formularzu zgłoszeniowym. Każdy ze słuchaczy otrzyma indywidualne konto oraz hasło do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta), które zostanie przekazane na spotkaniu inauguracyjnym. Wyniki osiągane przez słuchaczy będę potwierdzane w elektronicznym indeksie, co usprawni proces wystawiania ocen przez prowadzących i wyeliminuje uciążliwości związane z obsługą indeksów papierowych.
Rekrutacja
Słuchaczami Podyplomowych Studiów Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie mogą zostać absolwenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego lub drugiego stopnia wszystkich kierunków. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc.
Termin składania dokumentów: od 7 maja br.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz)
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00 w Dziekanacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM (Poznań, ul. Umultowska 89A, pok. 48) lub przesyłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5
61-614 Poznań, pok. 48
Kontakt
Sekretariat Studiów Podyplomowych
inż. Marta Jankowiak
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5
61-614 Poznań
pok. 48
tel. 61 829 65 14
poniedziałek-piątek, godz. 9.00-15.00
e-mail: marta.jankowiak@amu.edu.pl
Kierownik Studiów Podyplomowych:
prof. UAM dr hab. Krzysztof Hajder
e-mail: krzysztof.hajder@amu.edu.pl