Media Relations
UWAGA! W Roku Akademickim 2020/2021 studium nie zostanie uruchomione.
Kierunek
Atuty studiów:
- studia na prestiżowej uczelni (III miejsce w Polsce wśród szkół wyższych według rankingu „Perspektyw” i „Rzeczpospolitej”
- program studiów przygotowany w oparciu o opinie specjalistów z zakresu media relations
- wysoka jakość i dobra cena
- wykładowcy – profesjonaliści z dziedziny kształtowania pozytywnych relacji z mediami (w tym dziennikarze, rzecznicy prasowi, PR-owcy)
- położenie szczególnego nacisku na praktyczną stronę zajęć (np. autoprezentacja przed kamerą, case studies z dziedziny sytuacji kryzysowej)
- aktualność przekazywanej wiedzy
- zajęcia ograniczono do dwóch modułów dziennie realizowanych w godz. 9:00-16:00
- materiały dydaktyczne udostępniane drogą on-line,
- dogodny dla słuchacza, miesięczny system płatności
- elektroniczny indeks
- opieka administracyjno-organizacyjna podczas każdego ze zjazdów
- nowoczesny budynek dydaktyczny
- w pełni zdigitalizowane sale wykładowe i pracownie
Cele
Absolwent Studiów Podyplomowych z zakresu „MEDIA RELATIONS” zdobędzie wysoce specjalistyczną wiedzę i praktyczne umiejętności w obszarze współpracy z dziennikarzami, w tym:
- pozna metody i techniki współpracy z mediami (tradycyjne i niekonwencjonalne)
- zaznajomi się z narzędziami prawnymi pomocnymi w kontaktach z mediami (m.in. instytucja autoryzacji, sprostowanie)
- nauczy się skutecznie negocjować z dziennikarzami ( np. w czasie sytuacji kryzysowej w firmie)
- będzie umiał przygotowywać poprawne materiały prasowe
- pozna chwyty retoryczne i erystyczne, które są wysoce potrzebne w kontaktach z prasą
- nabędzie umiejętności poprawnej autoprezentacji w prasie drukowanej, radiu i telewizji. Studia mają wyjątkowo praktycznych charakter: ponad 80% prowadzących zajęcia to praktycy z dziedziny media relations
Program zajęć
Program zajęć składa się z następujących modułów:
1. Prawo mediów
2. Prawo autorskie
3. Skuteczna komunikacja z mediami
4. Metody pisania informacji prasowych
5. Autoprezentacja
6. Warsztaty telewizyjne – praca z kamerą
7. Pracownia radiowa – praca z mikrofonem
8. Sytuacja kryzysowa w firmie a media relations
9. Organizacja konferencji prasowej
10. Nowe metody komunikacji z mediami
11. Techniki negocjacji z mediami
12. Erystyka i retoryka
13. Savoir-vivre
14. Komunikacja wewnętrzna firmy a media relations
15. Oczekiwania dziennikarzy względem działów kontaktu z mediami
16. Stylizacja
17. Obsługa medialna podczas eventów
18. Modele funkcjonowania działów kontaktu z mediami
19. Patronaty medialne 20. Monitoring mediów
21. Rzecznik prasowy firmy
22. Prezentacja w mediach a formy dziennikarskie
23. Emisja głosu
24. Reklama i sponsoring w mediach
25. Zarządzanie informacją
26. Seminarium dyplomowe
Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie pracy dyplomowej.
Adresaci
Studia są przede wszystkim przeznaczone dla osób, które współpracują lub zamierzają współpracować z dziennikarzami w celu kształtowania pozytywnego wizerunku firmy czy instytucji publicznej: rzeczników prasowych, pracowników public relations, przedstawicieli działów marketingu i promocji.
Korzyści z wiedzy zdobytej podczas studiów mogą także czerpać osoby, które nie wykonują zawodu związanego z mediami, lecz na co dzień działają w sferze publicznej np. politycy, prezesi instytucji państwowych, przedstawiciele administracji publicznej, prezesi i członkowie zarządów firm, osoby powszechnie znane.
Metodyka
Studia podyplomowe przebiegać będą w oparciu o metody interaktywne z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego. Prowadzący zajęcia przygotowali wykłady problemowe, które będą podpierać case studies. Przy realizacji ćwiczeń nieodzowne okażą się techniki aktywizujące słuchaczy: dyskusje, symulacje, ćwiczenia powstałe na bazie doświadczeń zawodowych wykładowców. Z kolei w ramach warsztatów (np. radiowych czy telewizyjnych) przewidziano indywidualne treningi z każdym z uczestników zajęć.
Rekrutacja
Rekrutacja
Termin składania dokumentów: od 7 maja br.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz)
- kserokopia ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)
Dokumenty należy dostarczyć osobiście lub drogą pocztową do sekretariatu studiów podyplomowych.
Koszt uczestnictwa: 4.000,00 zł.
Trzy możliwości opłacenia studiów:
- w całości (4.000,00 zł)
- w dwóch ratach (2 x 2.000,00 zł)
- w ratach miesięcznych (8 x 500 zł)
Każdy ze słuchaczy otrzyma indywidualne konto z dostępem do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta). Decyzja o przyjęciu na studia zostanie przesłana pocztą na adres podany w formularzu zgłoszeniowym. Wydział prowadzi dla słuchaczy elektroniczne indeksy, w których wykładowcy dokonują zaliczeń. Oznacza to, że uczestnicy studiów nie muszą indywidualnie starać się o wpisy w tradycyjnych indeksach.
Organizacja
Studia trwają 2 semestry i prowadzone są w systemie studiów niestacjonarnych (soboty-niedziele).
- sobota: 9.00-16.00
- niedziela: 9.00-16.00
Terminy zjazdów zostaną podane wkrótce.
Kadra
W trosce o uzyskanie przez uczestników studiów podyplomowych jak najwyższych kwalifikacji w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji interpersonalnych i społecznych, zajęcia poprowadzą specjaliści, znajdujący uznanie nie tylko wśród naukowców a także praktyków. Są to doświadczeni a zarazem prężni wykładowcy akademiccy, rzecznicy prasowi korporacji międzynarodowych z wieloletnią praktyką, uznani dziennikarze, trenerzy, eksperci od kreowania wizerunku.
Kontakt
Sekretariat Studiów Podyplomowych
inż. Marta Jankowiak
WNPiD, pok. 48
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5, 61-614 Poznań
e-mail: marta.jankowiak@amu.edu.pl
tel: 61 829 6514
Kierownik Studiów Podyplomowych:
dr Dominika Narożna
e-mail: dominika.narozna@amu.edu.pl
telefon: 604 962 592