Kreowanie wizerunku osób i instytucji w przestrzeni publicznej
Dla kogo?
ADRESATAMI STUDIÓW SĄ:
- Osoby prywatne chcące budować swój wizerunek profesjonalisty w świecie biznesu, polityki, sztuki, czy mediów
- Osoby chcące świadczyć pomoc w zakresie doradztwa wizerunkowego oraz nabyć lub rozszerzyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z osobami występującymi publicznie
- Doradcy medialni, rzecznicy prasowi, pracownicy agencji reklamowych i public relations, pracownicy działów marketingu i promocji, osoby obracające się w kręgu biznesu i polityki, pragnące podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w zakresie kreacji wizerunku osób i instytucji
- Osoby prowadzące własne firmy chcące zadbać o wizerunek swojego przedsiębiorstwa
Dlaczego warto
CELE STUDIÓW:
- Przekazanie słuchaczom studentom wiedzy z zakresu koncepcji kreowania, metod i technik zarządzania wizerunkiem.
- Zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do wystąpień przed kamerą i mikrofonem, w tym pracy nad głosem, skutecznej komunikacji niewerbalnej, techniki mowy
- Zdobycie umiejętności dotyczących stylizacji i wizażu
- Przedstawienie słuchaczom istoty kreacji wizerunku oraz brandingu
- Zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności dotyczących środków i technik komunikowanie się w i poza instytucją
- Zdobycie umiejętności skutecznego kontaktowania się z mediami oraz kreowania medialnego wizerunku osób i instytucji
- Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik wywierania wpływu, natury ludzkich emocji oraz technik wykrywania kłamstwa
- Uzasadnienie ważności wizerunku instytucji w spełnianiu wyznaczonej roli w społeczeństwie
- Zdobycie przez słuchaczy umiejętności w zakresie kreacji wizerunku w telewizji, radiu, prasie oraz mediach społecznościowych
Organizacja studiów
I. Wizerunek osoby
- Komunikacja niewerbalna
- Wystąpienia publiczne
- Stylizacja
- Wizaż
- Przygotowywanie prezentacji multimedialnej
- Technika mowy
- Kultura żywego słowa
- Emisja głosu w mowie
- Techniki panowania nad stresem
- Savoir vivre w biznesie i etykieta biznesowa
- Sztuka argumentacji
II. Wizerunek instytucji/organizacji
- Sztuka negocjacji
- Retoryka i erystyka
- Budowanie relacji z klientami
- Środki i techniki komunikowanie się w instytucji
- Rola rzecznika prasowego w budowaniu wizerunku instytucji
- Wizerunek firmy w sytuacji kryzysowej
- Zarządzanie informacją
- Komunikacja z mediami
- Rola personelu w kreowaniu wizerunku w instytucji
- Employer branding
- Koncepcje zarządzania małymi i średnimi firmami
- Analiza rynku, planowanie i organizowanie działalności
III. Media w kreacji wizerunku
- Metody i techniki współpracy z mediami
- Kreowanie wizerunku w telewizji (warsztaty w studiu telewizyjnym)
- Kreowanie wizerunku w radiu (warsztaty w studiu radiowym)
- Kreowanie wizerunku z wykorzystaniem prasy (zarządzanie informacją)
- Kreowanie wizerunku z wykorzystaniem mediów społecznościowych
- Grafika
- Interface
IV. Psychologia w kreacji wizerunku
- Natura ludzkich emocji
- Socjotechnika i techniki wywierania wpływu
- Techniki wykrywania kłamstwa w ujęciu komunikacji pozawerbalnej
V. Prawo w ujęciu ochrony własności intelektualnej i kreacji wizerunku
- Prawo mediów
- Prawo autorskie
ZALICZENIE PROJEKTOWE
Zajęcia będą prowadzone dwutorowo:
- pierwsza część będzie miała formę kilkugodzinnego wprowadzenia teoretycznego
- drugą częścią będą warsztaty i inne formy zajęć praktycznych
Rekrutacja
Słuchaczami Podyplomowych Studiów z zakresu Kreowania Wizerunku Osób i Instytucji w Przestrzeni Publicznej mogą zostać absolwenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego lub drugiego stopnia wszystkich kierunków. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz)
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00 w Dziekanacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM lub przesyłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5
61-614 Poznań, pok. 169
Opłaty
Koszt uczestnictwa: 3 900 PLN.
Trzy możliwości opłacenia studiów:
- w całości
- w dwóch ratach po 1 950 PLN
- w 8 ratach po 487,50 PLN
Kontakt
mgr Małgorzata Tadeusz-Ciesielczyk
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
61-614 Poznań
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5
pok. 169
tel.: 501820973
e-mail: m.tadeusz-ciesielczyk@amu.edu.